Wirtualny spacer po Zagrodzie Etnograficznej i gra przygodowa

0
126

Od dzisiaj (28.08) Zagrodę Etnograficzną w Rogach można zobaczyć w ultranowoczesnym wydaniu! I w 360 stopniach. Zapraszamy do internetowej wędrówki po prawdziwym wiejskim domu oraz do zagrania w grę, w której trzeba rozwikłać wiele zagadek, związanych z historią miejsca i dawnym życiem na wsi.

WIRTUALNY SPACER

Wirtualny spacer po Zagrodzie to podróż po folklorystycznej, ociekającej dorobkiem kulturowym dumie Gminy Miejsce Piastowe, która w sposób naturalny i nowoczesny odkrywa karty przeszłości. Panoramy każdego pomieszczenia, gdzie na co dzień można sprawdzać, dotknąć, poczuć i smakować autentyczności kultury ludowej, przybliżą was do tego miejsca.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań z dziedziny obrazowania 360/3D, stereoskopii, technologii VR udało się przenieść piękno Zagrody do Internetu, by docierać do jeszcze większego grona pasjonatów kultury, tradycji, wierzeń ludowych. To bezcenne narzędzie, które pozwoli na podtrzymanie i przekazywanie wartości kulturowych.

Wirtualny spacer z wszystkimi komponentami, dostępny na każdym urządzeniu, to propozycja unikatowa w skali europejskiej. Co jest w tym spacerze takiego wyjątkowego?
– opisy najważniejszych przedmiotów, wierzeń i symboli związanych z obrazem polskiej wsi;
– spełnienie wymogów WCAG 2.1. – przystosowanie dla osób z niepełnosprawnościami poprzez udogodnienia, takie jak: zmieniająca się szata graficzna, automatyczny lektor, dostosowana czcionka, a nawet… możliwość wydawania komend głosowych;
– dostępność dla każdego – wystarczy jedynie urządzenie oraz łącze internetowe;
– 54 panoramy w jakości HD HDR – gwarantujemy, że to co ujrzycie na zdjęciach, da wam poczucie udziału na żywo. Dzięki temu zobaczycie każdy, najmniejszy szczegół;
– immersja = siła wirtualnej rzeczywistości – solidnie nakarmione zmysły to jedna z najważniejszych cech spaceru. Przez odgłosy natury, dźwięki wyciągania wody ze studni, palącego ogniska będziecie „tu i teraz”;
– hełmy VR – „naoczny świadek” tego widowiska. Dzięki goglom VR, czyli specjalnym okularom, wstąpicie do zupełnie nowego wymiaru rozrywki, którego piękna nie odda żaden filmik – tego trzeba doświadczyć samemu. Gogle dostępne będą w bibliotece w Miejscu Piastowym, ale wkrótce będą dostępne w innych placówkach na terenie gminy (niedługo pojawi się harmonogram). Gogole wystarczy tylko założyć na głowę, wpisać adres internetowy i…spacerować;
– wideo 360 – spacer to nie tylko zdjęcia, ale też codzienne, swojskie życie. W specjalnej zakładce „Wideo 360” dostępne są dla was krótkie filmy, w których zobaczycie między innymi: jak wyglądała praca kowala i młynarza, poznacie starą legendę i posłuchacie dawnych wspomnień. A to wszystko dzięki naszym twórcom ludowym. Polecamy!
– dwujęzyczność – to ukłon w stronę gości zagranicznych.

Wirtualny spacer po Zagrodzie dostępny jest po adresem https://gminnecentrum.pl/spacer-wirtualny/

Poniżej kod QR do spaceru

GRA PRZYGODOWA

Wraz ze spacerem powstała także tematyczna, dwujęzyczna gra umieszczona na zagrodowych panoramach wewnątrz, na zewnątrz oraz na ujęciach nocnych. Jej głównym celem jest poznawanie wyposażenia, terenu i otoczenia Zagrody, a także zapewnienie niesamowitej zabawy. Realizacja pozwoli na szybszą integrację z obiektem, a poprzez zbieranie punktów, poszukiwanie przedmiotów, kolekcjonowanie elementów interaktywnych, trofeów czy budowanie łagodnych relacji przez odpowiednią formę zadań, propozycja ta będzie w pełni inteligentną rozrywką.

W grę została wpleciona historia miejsca, a także przeszkody, zwroty akcji, zagadki, których rozwiązanie wymaga od gracza sprytu i zaangażowania. Zadania poboczne, zaczepki, nagrody dodatkowo uatrakcyjniają grę. Gra ma również funkcję „pomoc”, w której zaprezentowany jest sposób nawigacji i poruszania się po grze.

A jakie w grze czekają zadania do wykonania? Naprawa miecha, pieczenie proziaków czy ucieczka z labiryntu. Trzeba także zająć się zagrodową maskotką – królikiem.

Gra dostępna jest pod adresem https://gminnecentrum.pl/gra/

Poniżej kod QR do gry.

Zarówno spacer wirtualny, jak i gra powstały w ramach projektu „Wirtualne ścieżki kultury – dwujęzyczny spacer wirtualny po Zagrodzie Etnograficznej w Rogach”, który dofinansowany został ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Sylwia Pelczar